فروشگاه ایرانیکان
گنج یابی، باستان شناسی و دفینه
گنج یابی، باستان شناسی و دفینه
آموزش گنج یابی، باستان شناسی، دفینه ، زیرخاکی و تاریخ

حایگاه علائم و نشانه شناسی در گنج و دفینه

علائم دفینه در گنج یابی به سه صورت میباشد یکی مجسمه آن شکل که مبحثی خاص بوده و درخصوص آن مطابق شکل خود تفسیر میشود اما دو حالت دیگر که تصویری روی سنگ یا صخره طراحی میشود موضوعی هست که میخواهیم مطالبی را جهت آگاهی خدمت شما عزیزان عرض کنیم پس با ما همراه باشید.

علائم دفینه در گنج یابی
علائم دفینه در گنج یابی به دو صورت زیر طراحی میشود که عبارتند از :
اولی بصورت تورفتگی : هر شکلی که هر تفسیری دارد با این دو حالت دانستن جایگاه آن خیلی موثر واقع میگردد تمامی تصاویر تورفتگی، بارش در دل زمین و داخل خاک است و تمامی تصاویر برجسته و برآمدگی بارش داخل صخره یا سنگ و حتی اگر داخل زمین هم گذاشته باشند بارش داخل ساروج میباشد و اصلا به خاک مرتبط نخواهند بود.
به عنوان مثال تصویر یک مثلث اگر بصورت تورفتگی باشد بارش داخل زمین هست که بصورت دخمه ای میباشد و این را هم بدانید مثلث اگر وارونه باشد به معنای قبر زن هست.
دومی بصورت برجسته یا برآمده : و همین مثلث اگر برجسته باشد یعنی قبر دخمه ای و در داخل صخره میباشد یا سنگی بزرگ که جسد داخل آن گذاشته اند که همان بردگوری میگویند حتما شما جوغن دایره ای برجسته را دیده اید این نشان نمونه قبر بردگوری میباشد و یا استودانهای صخره ای و یا ممکن است داخل زمین و در دل ساروج یا باز بردگوری باشد که دل خاک مخفی کرده است.
توضیحاتی در مورد بوی دفینه در گنجیابی :
اکثر اتاقک ها در اثر گذر زمان بر اثر عوامل طبیعی مثل زلزله ها درزهایی درونشان ایجاد میشود و گازها تخلیه شدند و البته در مورد سیاست های کاری که اتاقک ها در جایی باشند که قبل رسیدن به آنها باید از دالان عبور کرد و تهویه هوا و هواکش برایشان طراحی شده باشد که هوا کاملا عبور و مرور داشته باشد و اینکه گاهی شما میبینید اتاقکی وجود دارد که کاملا فضای دور با گل پخته و آهک عایق شده و شکاف ریز نمیتواند عاملی برای خروج گاز باشد.

دلیل بوی دفینه در اکثر مناطق چیست؟
در مورد بویی که گفته شد بیشتر دوستانی که در شمال کشور کار میکنند شنیدن بوی فاضلاب یعنی رسیدن به موفقیت و یعنی این بو همان بوی دفینه است نه اینطور نیست در شمال کشور به دلیل رطوبت بالا و وجود آهک و گل رس شما در عمق بالای ۴ متر به دلیل گل و آهک و جذب رطوبت بوی بد و گندیده ای را احساس میکنید چون زیر زمین هوا تردد ندارد و در همان لحظه برداشت خاک و برخورد هوای بیرون به داخل و ترکیب آنها باهم باعث میشود شما چنین بویی را احساس کنید.

علائم دفینه در گنج یابی
توضیحاتی مختصر در مورد آهک در گنج یابی :
خود آهک یک عامل اصلی گاز بسیار مخرب و کشنده است پس هر گازی را به دفینه ربط ندهید نم آهک و بخار و گاز آن خود یک عامل تهوع و سرگیجه آور میباشد پس با سرکه و این موارد نمیشود جلوی آنها را گرفت خودتان را به دردسر نیندازید.
(درسته سرکه مولکول های سمی رو میگیره ولی یادتون نره هر دم و بازدم در محل آلوده چه با وجود گازهای طبیعی و مصنوعی یعنی قدم آدم رو به مرگ نزدیک میکنه).

علت نشانه گذاری علائم دفینه در گنج یابی چیست؟
منطق عمومی در جواب این سوال این میباشد که حفاری در اصل به دلایل امنیتی ایجاد میشد انسانی که آن را حفر کرده در صورت نیاز باید بیاید و براحتی آن را پیدا کند و به راحتی حفر کرده و جای آن را کسی جز خودش نخواهد دانست اگر قبل از برداشتن آن خودش بمیرد فردی از نژاد، نسل و دین خودش بیاید و آن را بردارد.

هنگام حفاری و نگهداری نیز سخن از تدبیرهای امنیتی میباشد اشکال چگونه حل میشوند :
باتوجه به تجربه هایی که از سالهای طولانی آمده مشاهده شده که عموما تخته سنگها حفاری شده و درون آنها پنهان میکرده اند انسانها در خاک هایی که زندگی میکنند همواره رد و نشانه هایی بر جای گذاشته و هنوز هم بر جای میگذارند.

اولین چیزی که در حل نشانه مورد نیاز است :
این است که نشانه دیده شده برای دفینه میباشد یا نه. تعدادی شکل که بر روی تخته سنگ کار شده هدفی دارند در اینها از مهرهایی برای نماد کردن دین، قبیله، آقای یک منطقه، پادشاه و نژاد استفاده شده است برای تمیز دادن نشانه های دفینه از بین اینها باید رفتار، دین، رسم و رسوم مردم قدیم را به خوبی بدانیم هر نشانه به معنای دفینه نمی باشد نشانه گذاری دفینه بر اساس یک قانون الفبایی و ریاضی ساخته شده است به همین دلیل نشانه های دفینه بصورت زنجیره ای بوده و از یکی بیشتر میباشند.

علائم دفینه در گنج یابی
منطقه عمومی در نشانه ها :
به فاصله دفینه از نشانه، عمق و مقدارش و گاها طریقه پنهان شدنش اصول الفبایی و ریاضی مسلط میباشد در هنگام رمزگشایی نشانه ها باید برای سوالهای زیر جواب پیدا کنیم؟

آیا دفینه وجود دارد؟
در کجا و در چه مسافتی دفینه وجود دارد؟
در کدام جهت و چه عمقی موجود است؟
شکل مکانی که دفینه در آنجا پنهان شده چگونه میباشد؟
در علائم دفینه در گنج یابی هر نشانه ای یک زبانی دارد این زبان ویژگیهای شکل میباشد مثلا بر روی یک تخته سنگ یک حکاکی مار چنبره زده باشد ابتدا با مرتب کردن ویژگی های مار باید به حل آن بپردازیم.

از ویژگی های مار این می باشد که در زمان احساس خطر به یک گوشه تاریک فرار میکند این منطقه یا سوراخ میباشد یا زیر یک تخته سنگ است.
اگر مار بدون حرکت بوده و چنبره زده باشد و هیچ نشانه دیگری نباشد در این صورت باید زیر تخته سنگی را نگاه کرد که مار در آنجا پیدا شده است.
ویژگی دیگر مار سلاح دفاعش زهر میباشد در این صورت باید با این تفکر به آن نزدیک شد که تله ای وجود دارد.
تفکرات دفینه گذار در باستان به اینگونه است که وقتی شخصی دفینه ای را برای آینده پنهان میکرده اولین فکری که بعد از پنهان کردن دفینه به ذهنش میرسید و باید انجام میداد این بوده که چه نمادی را باید ایجاد کنم که بعدها با دیدنش و دانستن خصوصیاتش یادم بیاید که اموالم را کجا و به چه صورت پنهان کرده ام.
علائم دفینه در گنج یابی
دفینه های حکومتی در باستان و نحوه کاوش این سیستم ها :
دوستان کارهای مربوط به دفینه های حکومتی در باستان واقعا دارای پیچیدگی خاص خودشان هستند و این نیست که شما مسیری مستقیم پیش بگیرید و به سمت هدف بروید خیر اصلا امکان ندارد دفینه های حکومتی و مذهبی باید به اصول سیستم بیرونی مخصوصا به سیستم داخلی آنها آشنا بود.

کارهای حکومتی و نظامی از اسمشان پیداست یعنی اموالی عظیم، خزانه ای بزرگ که با کمال صبر و حوصله و باهوشی مسیرهای انحرافی و پوچ و دارای تله ایجاد کردند و کارها را بسته اند پس باید آشنا بود مثلا کاری که در آن به فلان علائم برخوردید بدانید که چه معنی میدهد.

مثلا درون کاری باید دانست که جسد بدون سر چه معنی دارد؟
یا ۷ جسد چه معنی میدهد؟
یا ۶ جسد چه تفسیری دارد؟
۴ عدد پلمپ نما درون غار چه معنی دارد؟
یا چاهی درون غار داخلش در دیواره یک سنگ بیرون زده چه معنی دارد؟
یا مثلا ساروجی که درون کار دیده میشود آشنایی داشته باشید چه نوع ساروجی میباشد؟
یا با لایه ها آشنا باشید که کدام لایه به هدف نزدیکتان میکند و کدام دورتر.
و ….
که همگی اینها مباحثی هستند که بدون شناخت و دانستن آنها یعنی سردرگمی در اعماق زمین و در دل غارها. در کارهای مربوط به حکومتی و مذهبی باید یک قدم جلوتر از معمار کار بود در کارهای حکومتی نظامی شناخت اصول و دانستن معنی علائم و اشکال درون کارهاست که نقش مهمی در موفقیت دارد یا مثلا کارهایی که مانند سیستم قبر و مقبره که مربوط به حاکمان محلی بود ایجاد شده اند که باید قبرهای قربانی و همان انحرافی را باید ابتدا تشخیص داد.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 16 خرداد 1402برچسب:,
ارسال توسط گنج بزرگ

روش های متنوع و درست گنج و دفینه یابی

یکی از روش های مرسوم دفینه یابی که برای دفینه یابی استفاده می شود، استفاده از ماشین های جستجوی مگنتی است. در این روش، یک ماشین جستجوی مگنتی برای یافتن مغناطیسی های طبیعی در زمین به کار می رود. با انتقال این ماشین بر روی سطح زمین، اگر به یک معدن یا یک دفینه برخورد کند، میدان مغناطیسی ماشین تغییر می کند و به کمک این تغییرات، محل دفینه قابل شناسایی می شود.

دفینه یابی با استفاده از رادار

یکی دیگر از روش هایی که برای دفینه یابی استفاده می شود، استفاده از رادار است. در این روش، با استفاده از یک دستگاه رادار، تصاویری از زیر سطح زمین گرفته می شود. با تحلیل این تصاویرها، محل هایی که در آنها تغییراتی در ساختار زمین رخ داده است شناسایی می شود. این تغییرات ممکن است به دلیل وجود یک دفینه یا معدن باشد و با تحلیل دقیق تصاویر، محل دفینه قابل شناسایی می شود.

دفینه یابی با استفاده از فلزیاب

روش بعدی دفینه یابی، استفاده از متال دتکتور یا همان فلزیاب است. در این روش، با استفاده از یک دستگاه متال دتکتور، فلزاتی که در زیر سطح زمین قرار دارند شناسایی می شوند. این دستگاه با شناسایی تغییرات در میدان مغناطیسی، محل دفینه را مشخص می کند. این روش در مواردی که دفینه شامل فلزاتی مانند طلا یا نقره باشد، بسیار موثر است.

نشانه های دفینه یابی عبارتند از:یافتن گنج و روش های مرسوم دفینه یابی

تغییرات در سطح زمین: دفینه ها ممکن است تغییراتی در سطح زمین ایجاد کنند که می تواند نشان دهنده وجود آنها باشد. به عنوان مثال، یک تپه کوچک، یک حفره یا یک عمق در سطح زمین می تواند نشان دهنده وجود گنج باشد.

نشانه های فیزیکی: برخی دفینه ها می توانند نشانه های فیزیکی خاصی داشته باشند که می تواند به شناسایی آنها کمک کند. به عنوان مثال، دفینه هایی که شامل فلزات مانند طلا یا نقره هستند، ممکن استنشانه های فلزی دارند که با استفاده از متال دتکتورها قابل شناسایی هستند.

اسطوره ها و داستان های محلی: در برخی مناطق، داستان های محلی و افسانه هایی درباره دفینه هایی که در آن منطقه پنهان شده اند رواج دارد. با بررسی این اسطوره ها و داستان ها، می توان به محل دفینه ها پی برد.

شواهد تاریخی: برخی دفینه ها ممکن است با توجه به تاریخ و رویدادهای مرتبط با آن دوران، در محل های خاصی پنهان شده باشند. با بررسی شواهد تاریخی و رویدادهای مرتبط با آن دوران، می توان به محل دفینه ها پی برد و محل آنها را پیش بینی کرد.

محل هایی با ارزش تاریخی: برخی دفینه ها در محل هایی که ارزش تاریخی و فرهنگی دارند، مانند قلعه ها، مساجد و بناهای باستانی، پنهان شده اند. با بررسی این محل ها و تاریخچه آنها، می توان به محل دفینه ها پی برد.

نتیجه گیری: یافتن گنج و روش های مرسوم دفینه یابی

در این مقاله، روش های مرسوم دفینه یابی از جمله استفاده از ماشین های جستجوی مگنتی، رادار، متال دتکتور و آمار و تحلیل داده ها مورد بررسی قرار گرفت. هر یک از این روش ها مزایای و معایب خود را دارد و برای دفینه یابی در شرایط مختلف، انتخاب مناسبی خواهد بود. با این حال، همیشه باید مواظب باشیم تا از روش های قانونی و اخلاقی برای دفینه یابی استفاده کنیم.

 
دفینه یابی با استفاده از آمار و تحلیل داده ها روش های مرسوم دفینه یابی

روش های مرسوم دفینه یابی دیگری که برای دفینه یابی استفاده می شود، استفاده از آمار و تحلیل داده ها است. در این روش، با بررسی الگوهای موجود در داده های تاریخی و اطلاعات موجود، محل دفینه پیش بینی می شود. برای مثال، با بررسی نقشه های قدیمی و اسناد تاریخی، می توان به احتمال زیاد، محل دفینه هایی که در گذشته پیدا شده اند را پیدا کرد و با تحلیل دقیق اطلاعات موجود در این نقشه ها، محل دفینه های دیگر را نیز پیش بینی کرد.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 16 خرداد 1402برچسب:,
ارسال توسط گنج بزرگ

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 751 صفحه بعد