فروشگاه ایرانیکان
نشانه آهو ، غزال ، لاکپشت و گوزن در گنج یابی
گنج یابی، باستان شناسی و دفینه
آموزش گنج یابی، باستان شناسی، دفینه ، زیرخاکی و تاریخ

نشانه آهو ، غزال ، لاکپشت و گوزن در گنج یابی

علامت لاک پشت نشانه خزانه بوده و در آوردن بار آن بسیار مشکل می باشد و هزینه سنگین و طاقت فرسایی در برخواهد داشت.مطمین باشید که از ساروج و سنگ استفاده شده است و شما باید تجهیزات ایمنی همراه داشته باشید.

لاکپشت نماد آب ؛ ماه ؛ زمین ؛ مادر ؛ آغاز آفرینش؛ باروری و بی مرگی  و نگه دارنده آسمان است. در ایران باستان نقش لاکپشت را در نقاشی های روی سفالینه و نقش پیکره های کوچک آویز بکار می برده اند.

علامت لاك پشت نشان خزانه است.اگر از شکل لاک پشت به عنوان علامت گنج استفاده شده باشد در اینگونه موارد در زير سر يا زير لاكپشت یا در جهت نگاه آن بطور حتم یک تونل , دالان یا  غاري نهان یا دهانه کوچک یا هر مسیری که طولانی باشد وجود دارد.در آوردن بارش بسيار مشكل است و هزينه سنگيني در بر دارد.قطعا از ساروج استفاده شده است

اما ترسیم لاکپشت نسبت به دیگر نشانه ها کمی سخت بود. لاکپشتها عمدتا  مورد استفاده فاتحان اسپانیایی بودند که به عنوان کاروان بزرگ خود با آنها سفر می کردند. علامت لاکپشت اغلب از یک سری سنگ و صخره ساخته شده است و گاهی اوقات چنین در مقیاس بزرگی طراحی می شدند که تمامیت خود را از بالای تپه در نزدیکی نشان می داد.

علامت لاک پشت نشانه خزانه بوده و در آوردن بار آن بسیار مشکل می باشد و هزینه سنگین و طاقت فرسایی در برخواهد داشت.مطمین باشید که از ساروج و سنگ استفاده شده است و شما باید تجهیزات ایمنی همراه داشته باشید.

در لاکپشت بیشتر دم و سر آن به عنوان شاخص در تعیین جهت و وضعیت آن مورد استفاده واقع می شود. اما اغلب مسیر سر لاکپشت بعنوان جهت خوانده می شد ؛ اما مقیاس جهت یک بخش بزرگی در خواندن مسیر نیز بود.اگر پا به بدن نزدیک باشد کاوشگر باید آهسته قدم هایش را بردارد و آن را معنی کند. اگر جفت پای حیوان در یک سمت بود به عنوان سمت چپ یا راست باید در نظر گفته شود ( بسته به نوع رمزگشایی متفاوت است). شاخص های دیگر این است که اگر دم از سر بزرگ باشد باید کاوشگر به سمت دم ادامه دهد.اگر سر بزرگ باشد باید در جهت دید لاکپشت قدم برداشته شودو سر کشیده و دراز شده به خطر و تله اشاره می کند.

گاهی اوقات نیز برخی از علامتها در پشت لاکپشت طراحی شده و قرار می گرفتند که بیشتر “موقعیت” و “جهت مسیر” را نشان می دادند. به عنوان مثال وجود یک دایره در لاک لاکپشت به معنی وجود یک چاه یا یک سنگ گرد مانند در مسیر دید حیوان می باشد.علامت ضربدر به معنی وجود دفینه در لاک یا دقیقا در زیر خود سنگ می باشد یا حتی می تواند اشکال الماس مانندی کشیده شود که به معنی تعداد قدم هایی است که باید برداشته شود. برای نمونه ۵ الماس به معنی ۵ قدم از نماد لاکپشت برای رسیدن به دفینه استفاده می شود.

******************************************

مفهوم نشانه آهو ، غزال و گوزن در گنج یابی

 

آهو یا غزال:

نظر اول:در قبل تاریخ و در طول آن همیشه آهو نقش مهمی در زندگی انسان ها داشته است . آهو با شاخ هایش شناخته می شود. این نشانه به یک مخزن یا پناهگاه اشاره دارد. گاها به جاهای پرپیچ و خم نیز اشاره دارد. نقش آهو روی سنگ قبر نیز می تواند باشد. گاها نیز نماد برکت بوده است. اگر نقش یا حکاکی یا تندیس آهو شاخ داشته باشد، ممکن است نمایانگر دفینه یک راهزن باشد . جهت دیدش و شکل پاهایش خیلی مهم بوده و ممکن است به یک ابزار الکترونیکی نیاز داشته باشیم.

 نظر دوم: نماد دینداری می باشد. رهبری، پیروزی، تفریح و مردانگی را معنی می دهد. نقش آهو و یا تندیس آن نشانه قبر زن نیز می باشد. در مبحث دفینه نیز می گویند که به غار زیر زمینی و یا لابیرنت نیز اشاره دارد. ممکن است پول را مستقیما نشان ندهد. اما از آنجایی که ممکن است مزار زن نیز باشد می تواند به قبر تابوتی نیز اشاره کند. در کنار مزار و یا داخل آن ممکن هدایایی وجود داشته باشد.

نظر سوم: نشانه آهو معمولا در قله کوه ها و یا نقطه شروع تپه ها نقش شده است. از جایی که نشانه آهو حکاکی شده تا نوک قله کوه همه جا را باید بخوبی بررسی نماییم، سر آهو، شاخ هایش و پاهایش می توانند جهت را نشان بدهند.

نظر چهارم :در افسانه قدیم یونان الهه ماه و شکار می باشد. علاوه بر اینکه در زمینه های مختلفی استفاده می شده است، ولی اگر در یک سنگ ثابت نباشد به هدف زینتی و یا دینی بوده است.



آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 16 فروردين 1395برچسب:نشانه, آهو , غزال , لاکپشت , گوزن , گنج یابی,گنج,
ارسال توسط گنج بزرگ