فروشگاه ایرانیکان
دستگیری نابودگر گنج و دفینه گرز بهرام
گنج یابی، باستان شناسی و دفینه
آموزش گنج یابی، باستان شناسی، دفینه ، زیرخاکی و تاریخ

دستگیری نابودگر گنج و دفینه گرز بهرام

دادستان کازرون در رابطه با دستگیری سارقان گرز بهرام به CHN می‌گوید: «دو نفر از تخریب‌گران گرز بهرام توسط وزارت اطلاعات و پیگیری دادستانی کازرون دستگیر شدند.»

 به‌گفته ایزدی خواه، بازجویی‌هایی که از این افراد به‌عمل آمد مشخص شد که هدف سارقان تنها دستیابی به گنج بوده‌است.
 این افراد که از ساکنان شهرستان کازرون محسوب می‌شوند تصور می‌کردند که گرز بهرام به‌دلیل وجود برجستگی از گنج برخوردار بوده اما پس از تخریب متوجه می‌شوند که گنجی وجود نداشته است....

تخریب‌گر گرز بهرام تنگ چوگان دستگیر شد. این نقش ساسانی که در منطقه کازرون قرار دارد سال گذشته توسط افردی تخریب شد. دادستان کازرون معتقد است این افراد گرز بهرام را با هدف دستیابی به گنج تخریب کرده‌اند.

خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گروه میراث‌فرهنگی ـ سال گذشته تخریب نقش برجسته تنگ چوگان درکازرون واکنش‌های بسیاری را به‌دنبال داشت. به‌گونه‌ای که دوستداران و کارشناسان میراث‌فرهنگی نظرات مختلفی در رابطه با چگونگی تخریب و عاملان آن مطرح کردند. این‌درحالی است که ساعتی پیش دادستان کازرون اعلام کرد که تخریب‌گر گرز بهرام دستگیر شده و هدف آن صرفا سرقت و دستیابی به گنج بوده است.
 به‌گزارش CHN، آذرماه سال گذشته بخشی از نفیس‌ترین نقش برجسته های موجود در مجموعه ساسانی تنگ چوگان در شهرستان کازرون بر اثر اصابت شکسته شد. و پس از آن نقش برجسته‌های بسیاری مورد حمله سارقان قرار گرفتند. با این حال سارقان نقش برجسته تنگ چوگان تنها به تخریب گرز بهرام اعتراف کرده و درخصوص تخریب نقش برجسته‌های ساسانی دیگر اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند.  
 «نصرالله ایزدی‌خواه» دادستان کازرون در رابطه با دستگیری سارقان گرز بهرام به CHN می‌گوید: «دو نفر از تخریب‌گران گرز بهرام توسط وزارت اطلاعات و پیگیری دادستانی کازرون دستگیر شدند.»
 به‌گفته ایزدی خواه، بازجویی‌هایی که از این افراد به‌عمل آمد مشخص شد که هدف سارقان تنها دستیابی به گنج بوده‌است.
 این افراد که از ساکنان شهرستان کازرون محسوب می‌شوند تصور می‌کردند که گرز بهرام به‌دلیل وجود برجستگی از گنج برخوردار بوده اما پس از تخریب متوجه می‌شوند که گنجی وجود نداشته است.
 ایزدی‌خواه در ادامه می‌افزاید: «نقش برجسته تنگ چوگان در تاریخ 15/9/90 تخریب شد. به‌گونه‌ای که با جلساتی که پس از آن دادستانی کازرون با حراست اداره میراث‌فرهنگی استان داشت و همچنین پیگیری وزارت اطلاعات شهریور ماه امسال نفر اول شناسایی و پس از بازجویی نیز نفر دوم در 29/7/91 دستگیر شد.»
 وی تاکید کرد که دادستانی کازرون درحال‌حاضر مصرانه پیگیر تخریب‌گران دیگر آثاری است که این اواخر در شهرستان کازرون مورد سرقت و تخریب قرار گرفته‌اند.
 اما محسن عباسپور فعال میراث‌فرهنگی شهرستان کازرون نیز در این رابطه به CHN می‌گوید: «از بهمن سال گذشته که بحث تخریب نقش بهرام پیش آمد حدس و گمان‌های بسیاری درخصوص  علت‌یابی تخریب‌ها بوجود آمد اما هم‌اکنون با شناسایی این افراد بسیار راحتتر می‌توان دررابطه با علل تخریب‌ها صحبت کرد.»
 وی معتقد است: «مسئله ای که بسیار حائز اهمیت است، اینست که هنوز میراث‌فرهنگی به‌درستی برای عموم مردم شناخته شده نیست. چنانچه در قرن 21 شاهد این هستیم که بسیاری از مردم با خیال واهی گنج به میراث ملی نگاه می‌کنند. درواقع برجسته ترین درسی که از این ماجرا می‌توان گرفت اینست که میراث فرهنگی باید به دنبال ادبیات تازه برای تعامل با قشرهای پایین اجتماع باشد تا دیگر شاهد آن نباشیم که به میراث‌ملی به چشم گنج نگاه شود.»


آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط گنج بزرگ