فروشگاه ایرانیکان
تونل گنج و کشف سرزمین دفینه
گنج یابی، باستان شناسی و دفینه
آموزش گنج یابی، باستان شناسی، دفینه ، زیرخاکی و تاریخ

تونل گنج و کشف سرزمین دفینه

گنج یابی و کاوش دفینه برای خودش ماجرا و داستان های جالبی به همراه دارد ...روز سی و یكم تیرماه كارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شدند. منزل مورد نظر تحت محاصره كامل قرار گرفت و ماموران دو متهم پرونده به نامهای علی و حسین كه منزل فوق را چندین میلیون بالاتر از قیمت واقعی آن و تنها به دلیل نزدیك بودن به نقطه گنج خریداری كرده بودند در حال حفاری غیرمجاز دستگیر كردند. در بازجویی از داخل منزل متهمان چند قبضه سلاح نیز كشف و ضبط شد. دو متهم دیگر این پرونده به نامهای وحید و مهدی نیز شبانه در مكانی دیگر بازداشت شدند. در بازرسی از منزل این متهمان یك قطعه آبشخور سفالی و یك تكه لوله سفالی آبرسانی مربوط به دوران قاجاریه كشف شد...

جویندگان گنج در مراحل بازجویی عنوان كردند فاصله اندكی تا گنج داشتند و اگر دستگیر نشده بودند به طور قطع به هدفی كه ماهها در آرزوی آن بودند می رسیدند و می توانستند به سرزمین رویایی گنج برسند.

۷ جوینده گنج در حالیكه بعد از شش ماه حفاری زیرزمینی در چند قدمی گنجی رویایی قرار داشتند توسط كارآگاهان اداره آگاهی تهران بزرگ و مأموران كلانتری ۱۱۶ غافلگیر شدند.

راهرو به سرزمین گنج

هشت ماه قبل هفت مرد با رویای رسیدن به گنجی افسانه ای كه از قدیمی ها شنیده بودند در اطراف میدان محمدیه قرار دارد دور هم جمع شدند تا با تشكیل یك باند و با نقشه ای كه از قبل تهیه كرده بودند به گنج برسند. نقشه بسیار دقیق حساب شده بود. آنان می دانستند كه در حوالی میدان محمدیه (اعدام سابق) در گذشته ای دور كاروانسرایی وجود داشت كه در زیرزمین آن گنجی افسانه ای وجود دارد. گنجی كه می تواند یك شبه آنها را به مرزهای خوشبختی برساند. جستجوگران گنج راه حلی را برای رسیدن به گنج ارائه دادند و در نهایت تصمیم گرفته شد تا با استفاده از وسایل بسیار مدرن كار حفاری زیرزمینی از داخل بنگاه مسیح كه نزدیكترین مسیر تا گنج بود آغاز شود. اعضای باند ابتدا با تهیه ۱۰ میلیون تومان یك دستگاه گنج یاب مدرن و دستگاههای پیشرفته تهویه را خریداری كردند و حفاری از گوشه غربی بنگاه آغاز شد.

شبها با خلوت شدن محوطه بنگاه تلاش اعضا باند آغاز می شد. در شب عده ای به حفاری می پرداختند و دیگران اطراف را تحت مراقبت قرار می دادند تا كسی از راز آنان مطلع نشود. در حالیكه دو ماه از شروع حفاری گذشته بود و تونل چند صد متری حفر شده بود شرایط كار در فضای شبانه بنگاه نامساعد شد و اعضای باند تصور كردند كه با ادامه حفاری از آن نقطه به طور قطع راز آنان فاش شده و پلیس پی به حفاری غیرمجاز آنان خواهد برد. به همین دلیل سركرده باند بار دیگر برنامه جدیدی را طراحی كرد و سرانجام تصمیم گرفته شد كه با خرید منزلی در مسیری نزدیك به محل گنج و تونل حفاری شده از راهی دیگر حفاری را ادامه دهند.چند روز بعد از این تصمیم گیری منزلی در پشت بنگاه در فاصله دو كیلومتری با میدان محمدیه به مبلغ ۲۷ میلیون تومان خریداری شد و این بار حفاری از دو طرف یعنی از داخل بنگاه و هم از داخل خانه خریداری شده تا رسیدن به مقصد احتمالی گنج ادامه یافت تا بدین ترتیب با سرعت عمل بیشتری كار تونل به پایان برسد.

اختلافات داخلی راز گنج را فاش كرد

اواخر تیرماه ساكنان كوچه نوری در حوالی میدان محمدیه به رفت و آمدهای كامیون ها به داخل محله كوچك با كوچه های باریك در زمان تاریكی هوا مظنون شدند. آنها متوجه شدند كه در مدت زمانی كوتاه دو كامیون خاك از داخل خانه كوچك قدیمی خارج شده و چون اهالی ساخت و سازی را در آن مكان مشاهده نكرده بودند به حفاری زمین مشكوك شده و بدین ترتیب ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ را در جریان این حوادث غیر عادی در آن محله قراردادند. كارآگاهان بعد از اطلاع رسانی با تحت نظر قرار دادن خانه مورد نظر متوجه خاكبرداری و حفاری در آن منزل شدند. در این میان اختلافاتی بین كارگران حفار با سردسته های باند رخ داد كه باعث شد كارگران به كلانتری ۱۱۶ مولوی مراجعه كرده و ماجرای حفاری اعضای باند را به پلیس اطلاع دهند.با ارایه گزارش به كلانتری ۱۱۶ مولوی و تحقیقاتی كه بر روی شكایت اولیه صورت گرفته بود كارآگاهان پلیس مطمئن شدند كه با حفاران غیرقانونی كه انگیزه آنها مبهم بود روبرو شده اند و به این ترتیب با دستور مقام قضایی دستور بازداشت و بازجویی از آنان صادر شد.

دستگیری متهمان و اعترافات جویندگان گنج

روز سی و یكم تیرماه كارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شدند. منزل مورد نظر تحت محاصره كامل قرار گرفت و ماموران دو متهم پرونده به نامهای علی و حسین كه منزل فوق را چندین میلیون بالاتر از قیمت واقعی آن و تنها به دلیل نزدیك بودن به نقطه گنج خریداری كرده بودند در حال حفاری غیرمجاز دستگیر كردند. در بازجویی از داخل منزل متهمان چند قبضه سلاح نیز كشف و ضبط شد. دو متهم دیگر این پرونده به نامهای وحید و مهدی نیز شبانه در مكانی دیگر بازداشت شدند. در بازرسی از منزل این متهمان یك قطعه آبشخور سفالی و یك تكه لوله سفالی آبرسانی مربوط به دوران قاجاریه كشف شد.

دستگیری چند قدم مانده به رؤیا

با دستگیری سه متهم دیگر این پرونده در عملیات های جداگانه، جویندگان گنج در مراحل بازجویی عنوان كردند كه فاصله اندكی تا گنج داشتند و اگر دستگیر نشده بودند به طور قطع به هدفی كه ماهها در آرزوی آن بودند می رسیدند.

سردار مرتضی طلایی فرمانده انتظامی تهران بزرگ روز گذشته با حضور در محل حفاری تونل و بررسی عملكرد پلیس برای دستگیری این متهمان در خصوص تونل حفرشده گفت: تونل از داخل منزل شروع شده و پس از ۱۰ متر در عمق زمین تا حدود یك كیلومتر در طول زمین پیش رفته است، با توجه به تغییر مسیرهایی كه در طول مسیر وجود دارد پلیس به این قطعیت رسیده است كه جویندگان گنج طبق نقشه ای دقیق كه توسط حسین و علی تهیه شده بود حفاری خود را برای رسیدن به گنج صورت داده اند. به گفته سردار طلایی اعضای این باند با نورپردازی در طول مسیر حفاری و فعال كردن سیستم هوارسانی به وسیله پمپ هوا طی بیش از ۷ ماه حفاری نزدیك به یك كیلومتر پیش رفته بودند. طول تونل به اندازه ای است كه یك انسان به راحتی در حالت ایستاده قادر به راه رفتن در داخل آن است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص عتقیه های كشف شده از این متهمان گفت: «دو قطعه عتیقه مكشوفه كه جزء میراث ملی ایران است به مقامات سازمان میراث فرهنگی تحویل داده شد و اختیار ادامه حفاری ها در حیطه وظایف سازمان میراث فرهنگی است.



آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط گنج بزرگ