فروشگاه ایرانیکان
نشانه های نظامی در دفینه و گنج یابی
گنج یابی، باستان شناسی و دفینه
آموزش گنج یابی، باستان شناسی، دفینه ، زیرخاکی و تاریخ
نشانه های نظامی در دفینه و گنج یابی
 نماد هایی پایتختی و مرکزی که عموما در پایتخت و یا در مرکز حکومت دولت های اصلی و یا در نزدیکی و مرکز قلعه ها و بخش های وابسته به حکومت اصلی  استفاده میشده که عموما نشان دهنده خزانه ها , اسلحه خانه ها , تومولوس ها و قبور اشخاص با رتبه بالای حکومتی هستند ...

بطور کلی نماد و اثار ها در 6 دسته تقسیم می شوند برای رسیدن به دفینه ها ابتدا باید یک نماد را درست درک کنید و ان را در یکی از این شش گروه قرار دهید , عموما نماد های دولتی و حکومتی از نظر رسیدن به دفینه و درک اثار راحت تر ولی دارای تله های مرگبار در بعضی مواقع می باشند .نمادهای حکومتی دولتی که عموما با نام نمادهای نظامی معروف هستند فقط و فقط در زمینه رسیدن به دفینه و در بعضی موارد اسله خانه طراحی میشدند.
این نمادها معمولا به سه دسته تقسیم میشدند:


1-نماد های بین راهی که شامل مکان های ثابتی در بین راه حرکت لشگریان می باشند و معمولا بعد از حرکت و عبور موج اول لشگریان بوجود می آیند به این صورت که یا از قبل برای تامین آذوقه لشگریان در مسیرهای معین گذاشته میشده و یا بعد از عبور موج اول لشگریان غنائم و اموال به دست امده برای موج دوم حمله (سپاه اصلی ) بوسیله اسرار نظامی پنهان میشده و یا به وسیله سپاه اصلی در راه حرکت برای کشور گشایی های بیشتر پنهان میشده تا در راه بازگشت به پایتخت انتقال داده شود. در مواردی دیده شده که سپاهیان اصلی چندین دفینه باقی مانده از موج اول حرکت سپاه را جمع اوری کرده و بصورت یک خزانه اصلی پنهان می کردند.


2-نمادهای که جنبه ساخت و ساز و نعمیری دارند که معمولا حکومت ها بعد از ساختن بناهایی از قبیل آب انبار ,پل , کاروانسرا و.....  مقداری سرمایه  برای تعمیر و بازشازی مکان مذکور در مکان های مشخص از این بناها  بجای میگذاشتند که عموما وابسته به خود مکان عمل میشده در این موارد مثلا برای پل ها مکانی که پول قرار داده میشد رنگ ,اندازه و حالت سفال یا اجر ان قسمت متمایز بود از نقاط دیگر پل و.......


3-نماد هایی پایتختی و مرکزی که عموما در پایتخت و یا در مرکز حکومت دولت های اصلی و یا در نزدیکی و مرکز قلعه ها و بخش های وابسته به حکومت اصلی  استفاده میشده که عموما نشان دهنده خزانه ها , اسلحه خانه ها , تومولوس ها و قبور اشخاص با رتبه بالای حکومتی هستند .


دوستان نمادهای حکومتی دولتی عموما در این 3 دسته اصلی قرار میگیرند که در بین این 3 دسته نمادهای تعمیری دارای حجم کمی از دفینه میباشند و گاه یا از ان استفاده شده و یا کارگزار در گذاشتن ان تقلب کرده و مالی وجود ندارد اما مهمترین نمادها در این گروه دسته اول میباشد که از نظر وجود مال بسیار با ارزش می باشند , چه از نظر حجم و اندازه و چه از نظر نحوه رسیدن به آنها , در این دسته ازنمادها (دسته اول ) عموما وجود تله منتفی است .


اما چگونه تشخیص دهیم نمادی جزء دسته نمادهای حکومتی دولتی ست ؟
نمادهای حکومتی دولتی بواسطه وابسته بودن به حکومت همیشه دارای فاکتورهای معین و خاصی است که عبارتند از :


1-این نمادها همیشه در ابعاد واقعی و یا بزرگتر تراشیده میشدند.
2-به واسطه وجود پول و زمان کافی از استادان سنگ تراش زبر دستی استفاده میشده که این دسته از نمادها را از نظر ظرافت و نزدیکی اثر به واقعیت متمایز کرده از دسته های دیگر (به این صورت که در این دسته از نماد ها دیگر اگر و اما وجود ندارد اگر قرار باشد شمایل سربازی تراشید شود شما خود سرباز را میبینید و یا اگر قرار باشد هر حیوانی بعنوان نماد تراشیده شود شما خود واقعی ان حیوان را میبینید و جای اما اگر و توهم باقی نمی ماند )
3-این گونه نماد ها حتما و حتما بر روی سنگ هایی با قابلیت ایستادگی در برابر فرسایش تراشیده میشدند و سنگ هایی انتخاب میشده که در منطقه خاص و غریب باشد و نمونه ان در منطقه وجود نداشته باشد .
4-نمادهای حکومتی دولتی گاه به همراه مهر در نقطه ای از اثر دیده می شوند.
5-این دسته از نمادها معمولا در کنار مسیرهای اصلی رفت و امد(در خارج از شهرها و بخش ها ) ,  در دامنه کوه ها و تپه هایی که به  قلعه ها  میرسند و در نزدیکی تومولوس ها و قبرستان ها دیده می شوند .

آثار و نمادها غالبا بصورت حکاکی برامدگی تورفتگی و گاه بصورت تراشیده در ابعاد واقعی و حتی نقاشی بکاربرده میشده ,تمام این اثار و نمادها در 5 گروه اصلی به همراه یک گروه فرعی طبقه بندی می شوند که عبارتند از :


1-نمادهایی که مطلق برای حکومت و دولت ه استفاده میشد , که به بیان دولت یا مقام های بالا و مرتبه های دولتی می پرداخته مثل شیر , پیکان ,سرباز ایستاده ,شمشیر و......


2-نمادهای مربوط به ادیان و انسان های دارای مرتبه دینی  مثل ستاره ,صلیب , گاو , بز , آلت تناسلی انسان  و.....


3-نمادهایی که نشانگر اشخاص حقیقی میباشند و به هیچ وجه در زمینه رسیدن به دفینه مطلق نیستند و سلیقه ای برخورد شده در این زمینه ها مثل تنور ,قیچی , گاه چکش و پتک و.....(در این زمینه چون سلیقه ای برخورد شده نمی توان بطور یقین برای ان مثال اورد )


4-نمادهایی مربوط به اقوام و قبیله ها که این نمونه نیز در طول تاریخ سلیقه ای بوده به اینصورت که مثلا قبیله ای نماد اژدها یا مار رو برای خود انتخاب می کرده , در صورتی که همین نمادها در مقوله رسیدن به دفینه کاربرد دیگری داشتند .


5-نمادهایی که عموما با رنگ و حکاکی های کم عمق بر روی سنگی با پس زمینه رنگی برای حکاکی و سنگی با پس زمینه سفید برای نقاشی انتخاب میده و عموما جنبه هتری دارند .


نمادها به این 5 دسته اصلی تقسیم میشوند و تنها 1 دسته فرعی باقی می ماند :


دسته بعدی نمادها شامل نمادهای ترکیبی است به این صورت که یک سلسله نماد به هم وابسته که همه انها در یک دسته نمیگنجند استفاده میشده , مثلا قومی بعد از غارت کشور همسایه در راه بازگشت یا در راه ادامه مسیر برای کشور گشایی یک سلسله نماد به جا میگذاشته ابتدا نماد حکومتی مربوط به خود, سپس نماد دفینه مربوط به کشور غارت شده , بعد از ان نماد مربوط به قومیت و یا دین خود را بر جا می گذاشتند تا انسان هایی از قوم و حکومت خود بعدا ان را پیدا کنند.




بطور کلی نماد و اثار ها در این 6 دسته تقسیم می شوند برای رسیدن به دفینه ها ابتدا باید یک نماد را درست درک کنید و ان را در یکی از این شش گروه قرار دهید , عموما نماد های دولتی و حکومتی از نظر رسیدن به دفینه و درک اثار راحت تر ولی دارای تله های مرگبار در بعضی مواقع می باشند .


جهت اطلاعات بیشتر و آشنایی با اسرار نظامی  به کتاب های ( چشم طلایی ، اسرار کاوش ، میراث زرین و به ویژه پکیچ آموزش گنج یابی در ایران) در فروشگاهی که لینک و بنرش در داخل وبلاگ وجود دارد ، مراجعه کنید



آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط گنج بزرگ